"tant Frankie" Frankie Brooks
Hur kommer det sig att Lexie inte visste om att Celeste var hennes mamma? Hur växte Lexie upp??
*putt* Är det ingen som vet???
Oj, den här har jag helt missat. Har ingen aning, men ska försöka ta reda på det senare idag om jag hinner :)
//Helene
Medarbetare på Days Of Our Lives

Celeste levde som Stefano DiMeras älskarinna och hjälpreda i många år på Maison Balnche. När Lexie kom till Salem som polisassistent trodde hon att hennes mor hette Grace. Grace syster var Celeste (som kallade sig aunt Frankie).
Grace och hennes man kunde inte få barn därför adopterade de Lexie från Celeste.
Maison Balnche var ett hus på en ö, som Stefano ägde/äger. Där höll han bl.a. John fången och hjärntvättade honom så han blev Stefanos legosoldat.
Hoppas du fick lite bakgrundsfakta.
Jag har sett denna serie i ca 25 år :)
Hälsningar
Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens
Tack för att du reder ut det Cajza! :-)
Så Lexie adopterades av Grace som alltså var Celestes syster och Lexis moster… Hur gammal var Lexie då? Nyfödd?? Grace bodde inte i Salem då eller? Har Lexie varit polisassistent??? Var det så hon träffade Abe?

Jag tror att Lexie adopterades som mycket liten, kanske nyfödd. Stefano visste inte att Lexie var hans barn och det ville inte Celeste att han skulle.
Grace bodde inte i Salem utan nära Maison Blanche.
Om Lexie träffade Abe inom polisen är jag inte säker på. men tror så.
Hennes dröm var att bli läkare och hon kom in på skola och där gick Mike Horton som också skulle bli läkare osv osv……….
// Karin
Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens