Days of Our Lives

Etikett06-familjerna-karaktärerna
Läst 724 ggr
Cajza
2009-05-23 00:20
0

Peter

Vad hände egentligwen med honom? Dog han eller kan han komma tillbaka?

Karin
Medarbetare på Days of Our Lives
Uppfödare av perser & exotic - S*Kattakombens

anebit
2009-05-23 00:44
0

Menar du Peter Blake?

Han dog iaf inte så vem vet, han kanske kommer tillbaks.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

Cajza
2009-05-23 00:48
0

#1 Peter Blake och hans syster Kristen adopterades av Stefano. Deras föräldrar omkom i en bilolycka som Stefano ordnade.

Kristen hade ett förhållande med Tony, men John kom emellan och hon valde John istället.

Peter hade ett förhållande med Jennifer, men jag minns inte vad som hände med honom.

Karin

anebit
2009-05-23 01:18
0

Kopierat ur min senaste artikel om Jennifer.

Jennifer börjar dejta charmige och stilige Peter Blake (Stefano DiMeras adoptivson) efter att Jack lämnat Salem. Peter lovar att ta hand om henne och Abby och dom gifter sig, vilket hon snart får ångra, eftersom Peter håller på med narkotika-affärer

Ett år senare när Peter och Jennifer separerat kidnappar Peter henne och Abby men Jack kommer till undsättning när Peter står med en spruta färdig att droga Jennifer och föra henne och Abby ut ur landet. Jack skjuter Peter och det ser ut som om han är "död".

Jack hamnar i fängelse men flyr med Jennifer och Abby. De börjar jobba på en cirkus och när dom får höra att Peter lever och Jack blir frikänd, så flyttar dom till Afrika där Jennifers far Bill Horton jobbar

Naturligtvis har Stefano DiMera ett finger med i spelet.

Cajza
2009-05-23 01:23
0

#1 Visst ändrade du din fråga? Du skrev bara "vilken Peter innan"?

Min förklaring verkar lite tokig nu Skrattande

Karin

anebit
2009-05-23 01:32
0

Ja, det är rätt, sen kom jag på att jag skrivit en artikel där han figurerade.

Nädå, din förklaring var bra för jag har inte skrivit nå om hans syster eller att föräldrarna omkommit i en bilolycka eller om John, eftersom artikeln handlar om Jennifer.

Sandra-B
2009-05-23 02:37
0

Peter sitter i fängelse, dömd för lite olika saker tror jag.

Det talas (/spekuleras) om att han eventuellt kommer att bli villkorligt frigiven och eventuellt komma tillbaka men än så har det inte hänt.

Peter och hand enda "riktiga" (om man bortser från de syskon han fick när han adopterades av Stefano) syskon, systern Kristen är barn till Rachel Blake, även känd som "Damen i vitt" (Lady in White) som bodde i Aremid.

Peter tog sin blivande fru (Jennifer) till Aremid och Rachel försökte döda Jennifer två gånger eftersom hon trodde att Peter var hennes man (fast han var död). Peter och Jack räddade dock henne. När John senare anlände till Aremid så kände Rachel igen honom.

John blev senare dömd för mordet på Tony men Rachel visste att han var oskyldig och lyckades efter många incidenter se till att bevisen (Tonys dagbok) kom fram, dock var det ingen som visste vem hon var (förutom hon själv som kommit ihåg det men höll det för sig själv).

Kristen lyckades övertala henne att följa med tillbaka till Salem och bo i DiMeras herrgård.

John, som trodde sig veta vem "Damen i vitt" egentligen var blev hypnotiserad av Marlena och avslöjade hennes sanna identitet, Rachel Blake, Peter och Kristens mamma.

John berättade även att tidigare så hade Rachel blivit förföljd av Stefano och hon kallade till sig John som då var en ung präst för att prata om Stefano.

Så småningom planterade Stefano en bomb i Rachel makes bil, han dog men Rachel överlevde men blev väldigt ärrad.

Alla trodde att Rachel också hade dött och Stefano kidnappade och hjärntvättade John eftersom John visste om att Stefano dödat Mr & Mrs Blake.

"Damen i vitt" förnekade först istorien men erkände senare att det var sant och blev återförenad med sina barn som blivit adopterade av Stefano.

Det händer en hel massa sen, dock under en relativt kort period men det slutar i Stefanos underjordiska tunnlar i Paris efter att ett gäng från Salem lyckas hitta Marlena (som Stefano kidnappat) och befriat henne. Stefano lyckas fly men Rachel följer efter honom och de hamnade nära en gastank som exploderade. Båda förklarades döda. Stefano har dock åter rest sig från askan efter det men Rachel har inte varken hörts eller setts till efter det.

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

Cajza
2009-05-23 09:48
0

#6 Tack Sandra för din information. Nu när jag läst detta så kommer jag ihåg en del av det.

// Karin

Karin

anebit
2009-05-23 11:21
0

Jättetack för infot Sandra!  Intressant!

Du är som en levande uppslagsbok!    Skrattande

Sandra-B
2009-05-23 15:19
0

Så lite så:-)

:-)

Om det vore så väl.
Jag har koll på en hel del som hände förr men jag måste ändå kolla upp det först så jag inte tar helt fel:-)

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!