Days of Our Lives

Etikett04-resum
Läst 947 ggr
anebit
0

Resumé vecka 51 2008

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för att vi får använda era bilder http://www.days.nu/

Måndag den 15 december

Hope och Patrick har kommit fram till byn i alperna och när dom checkar in på det enda värdshuset i byn så vänder sig Patrick om och ger  Hope en kyss för att slippa bli filmade av en övervakningskamera. Patrick säger till Hope att ortsbefolkningen är DiMera-spioner allihopa. Hope lyckas få se en bit av namnet Reed på en bit av en uriven sida i gästboken.

Bo lyckas knyta upp repen som han och Billie är bundna med  och försöker fly genom att slå ner en vakt utanför men vakten drar upp en pistol och hotar skjuta Bo. Han pekar på en siluett i ett fönster och ger henne ett hemskt val "vill du rädda din älskare eller din dotter?"

John fortsätter att skaka, svettas och hallucinera och när han blir lämnad ensam i rummet letar han igenom Marlenas läkarväska efter receptbelagda mediciner men den är tom.

Sami och Lucas är på väg till John för att hämta sin mammas pärlhalsband och ha det på sig när hon gifter sig. Eugenia som är där och smider elaka planer får snabbt gömma sig på badrummet. Kate vill inte att Sami skall träffa John och skyller på att han har influensa. Men Sami är envis och går upp till sovrummet. Sami blir förfärad när hon ser hur dålig John ser ut. Hon kräver att få sin mammas pärlor. "VILKA PÄRLOR?" ryter John irriterat.

Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna

anebit
0

Tisdagen den 16 december

Billie går upp på övervåningen och tror sig äntligen hittat sin dotter men i stället sitter det en docka och gungar i en gungstol.

Än en gång blir Bo och Billie fastbunda i stolarna men den här gången hade Billie tagit med sig en kniv i köket så hon skär snabbt av repen.

Hope och Patrick letar igenom rummet som Bo och Billie bodde i och hittar en adress och lyckas slå ner vakterna men Hope blir allt annat än glad när hon hittar Billie i Bos famn. Hon tar Bo i örat och drar iväg med honom och ger honom en rungande örfil för att de inte väntade tills dom hade en plan.

Medan Bo och Hope grälar tycker Billie att hon hör nåt från övervåningen igen och går upp fast Bo säger ifrån.

Belle är fast besluten att vara trogen mot Philip och ger honom en lyckoamulett och Philip ger Belle en dagbok att skriva ner allt som händer medan han är borta. Sedan skålar dom i champagne.

Shawn berättar för Mimmi om att han kysste Belle när han träffade henne på stan och ber om hjälp att få träffa henne igen och prata ut  men Mimmi vågar inte eftersom Rex blev så arg sisit hon la sig i.

Sami blir vansinnig när John säger att han gett Belle pärlhalsbandet som hon som är den förstfödda dottern skulle ha. John erbjuder henne att gå och köpa ett nytt och sända räkningen till honom men Sami kräver att han tar tillbaks halsbandet av Belle.

Under tiden håller Eugenia  på att frysa ihjäl där hon gömmer sig på balkongen.

När Sami och Lucas skall gå kommer det ett fax från Lexie som Sami snappar åt sig som ett bevis på att John är missbrukare.

anebit
0

En ilsken Hope drar iväg Bo i örat.

anebit
0

Belle och Philip skålar i champagne

anebit
0

Sami blir vansinigt arg när John gett mamma Marlenas halsband till Belle

anebit
0

Eugenia håller på att frysa ihjäl på balkongen.

anebit
0

Onsdagen den 17 december.

Shawn säger till Mimmi att han förstår inte varför han är ihop men Jan och varför Belle har gift sig med Philip. "Jag kommer inte ihåg nånting"    "Jag vill veta vad som hänt i sommar"  Ja, säger Mimmi men vågar inte säga nåt fast hon såg buren med egna ögon som Jan byggt.

Belle kan inte glömma Shawns kyss och ber Mimmi att hjälpa henne att träffa Shawn, under tiden håller Philip på att packa. "Jag måste reda ut det här med Shawn innan Philip reser."

Brandon ringer och hör hur det är med Abe och det är Celeste som svara och ber honom att inte komma till Salem för då händer en katastrof  "håll dig borta från Sami",  men han bokar en biljett iaf.

Kate och Eugenia fortsätter att smida planer och Eugenia går till mediet igen för dom förstår att Sami ringer dit, och visst gör hon det, så Eugenia säger till mediet vad hon skall säga till Sami, "fortsätt planera att gifta er i kyrkan och rym inte iväg och gift er" (Kate förutsätter att Brandon kommer hem så att det blir slut mellan Sami och Lucas.)

Billie hittar sin dotter Georgia på övervåningen där hon sitter och läser. Vi är dina biologiska föräldrar säger hon.

Georgia ??

anebit
0

Torsdag den 18 december

Belle ligger i Philips famn då han säger "Kan du lova mig att göra allt för att undvika Shawn?"  då ringer telefonen och hon slipper svara. Det är Mimmi  som ringer och säger att hon skall hjälpa dem att träffas.  Philip säger att han måste gå till sin mamma och säga adjö innan han reser.

Belle hör nåt på övervåningen, det är Shawn som klättrar in genom fönstret och säger "jag såg att Philip gick nyss"  Då ger Belle honom en örfil.

Shawn    "Varför gjorde du så för"
en arg Belle   "Du fick mig att ljuga, förstörde min bröllpsnatt och kysste mig på gatan"   "Jag älskar Philip, det får vara slut på det här nu!"

Belle  "Varför tog du med dig din lapptopp?"
Shawn  "När jag rensade i den hittade jag det här och jag förstår att jag gjort det åt dig som en present"   "Snälla, du kan väl titta iaf,
det är digitala foton och anteckningar om när vi var tillsammans."

Shawn "Jag får minnesbilder som försvinner lika fort. Vad hände med mig? Varför var jag borta hela sommaren?" Jag behöver din hjälp med att bli den person jag var tidigare. Jag vill inte vara sån här,  arg och hatisk.

Shawn säger "Jag älskar dig Belle"  "Jag älskar dig också" svara Belle. Sen kysser dom varann.

Då kommer Philip hem och ropar "Belle, var är du"

Under tiden är det fullt slagsmål mellan Mimmi och Jan som slutar med att Mimmi låser in Jan i en garderob för att hindra henne att leta på Shawn och Belle.

Philip har också bett sin mamma Kate att hålla ett öga på Belle och göra vad hon kan för att hålla Shawn borta från henne.

Lucas och Will har köpt ett nytt pärlshalsband till Sami som hon faktiskt blir överlycklig för. Säger att hon överreagerade tidigare när Belle hade fått deras mammas halsband.

Bo och Billie vill ta med Georgia till Usa för ett DNA - test men det går inte hennes föräldrar med på. Hope tycker att dom måste ta det lite lugnare. Det kan vara en fälla och jag tror faktiskt inte att det är er dotter. Tänk om dom jobbar åt DiMera

anebit
0

Fredag den 19 december

Missade dagens avsnitt men skall ladda ner det på datorn och titta på i morgon.

anebit
0

Nu har jag kollat avsnittet.

Fredagen den 19 december

Jan bankar på garderobsdörren och skriker "Nu är loppet kört för dig och Rex. Du kommer att få ångra detta"

Shawn hoppar ut genom fönstret igen efters en sista kyss och Belle lovar att tala om för Philip att hon älskar Shawn. Men kommer hon att göra det nu, eftersom Philip berättar att hans boss ligger på operationsbordet efter en förskräcklig olycka och kanske inte klarar sig. Han hade blivit dumpad av sin fru. Jag har sett killarna blivit dumpade av sina tjejer och dom skiter i allt och börjar dricka och knarka.

"En sån tur att jag har dig Belle som väntar här hemma på mig och som älskar mig"  "Belle du skulle berätta nånting viktigt, vad var det?"

Billie ger sig inte utan tror fortfarande att det är hennes dotter dom hittar trots att mamman i huset tar fram en kopia på födelsebeviset och det visar sig att det skiljer 3 månader på det  och det som Billie har.

Nu vet jag säger Georgias mamma vi fick ju med ett brev från adoptionsbyrån som skulle öppnas om nån hävdade att de vara Georgias föräldrar.

Bo öppnar och läser : Jag önskar att jag kunde le högt skriftligt. Men jag kan bara säga . Sorry fel jänta. Fortsätt leta. Men jag lovar det går inte bättre nästa gång. Lycka till med jakten.

Bästa hälsningar greve Anthony DiMera

Georgia komer på ett sätt själv för att bevisa om hon är deras dotter eller inte, hon klipper av en lock av sitt hår och säger nu kan ni jämföra DNA - test.

När Jan får reda på att Shawn och Belle fortfarande älskar varann så skriker hon  "Neeeej" och rusar ut. Men efter ett tag kommer hon tillbaks med ett paket till Rex och Mimmi. Mimmi vill inte ha paketet men Rex öppnar det för han är nyfiken.    En babydocka!    

Jag tänkte direkt på Mimmi när jag såg den, synd bara att den inte är levande? 

Tyvärr har jag ej fått tag på några foton än till dom sista 3 dagarna.

cora
0

Jag gillar att ni skriver resumé eftersom jag missar 2 - 3 avsnitt i veckan, så då är det bra att kunna gå in här och läsa ifatt.

Det är inte heller fel att ni har med foton. Gillar foton.

Sandra-B
0

Ja, anebits resuméer är helt kanon!

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!

anebit
0

Lite bilder från denna veckas avsnitt.

Philip vill inte att Belle träffar Shawn medan han är bortrest.

anebit
0

Shawn och Belle förenas i en förbjuden kyss.

anebit
0

Sami har fått ett eget halsband av Lucas och Will.

Sandra-B
0

Trevligt med lite bilder:-D

//Sandra, sajtvärd påMarsvin.iFokus (& DaysofOurLives.iFokus)
**SMF 237 Sweet Dream's 
**Uppfödning av teddymarsvin - FINNS NU PÅ FACEBOOK!!